10 ominaisuutta, joista tunnistat hyvän verkostomarkkinointiyrityksen

2018-11-07

 

Verkostomarkkinointi on tuhannen taalan liikeidea. Se toimii aina, olipa nousukausi tai taantuma. Mutta vaikka idea toimii aina, yritys ehkä ei toimikaan. Ole siis tarkkana, minkälaiseen yritykseen sijoitat arvokkaimman pääomasi eli aikasi.

Tässä on avuksesi 10 kohdan tsekkauslista, jonka avulla voit valita parhaan.

1. Tuotteen täytyy olla ensiluokkainen, paras lajissaan. Ja tuotteella täytyy olla tarina!! Telling is selling :)

2. Tuotteen täytyy olla kulutustuote. 

Tuotteen pitää olla sellainen, jota käytetään päivittäin ja jota tarvitaan koko ajan lisää. Sen tulee  sopia joka talouteen; miehelle, naiselle, lapsiperheeseen, nuorille, vanhoille, jopa lemmikeille <3 

3. Yrityksellä täytyy olla täydellinen kontrolli tuotteen valmistuksessa.

Luotettavimmin valvonta toimii, kun yritys omistaa koko tuotantoketjun ja käyttää niin vähän alihankkijoita kuin mahdollista. Näin säästytään yllätyksiltä.

4. Yritys on yksityisomistuksessa. 

Yksityisomisteiset perheyritykset kehittävät asioita pitkällä tähtäyksellä, jopa sukupolvien päähän. Pörssiyritykset sen sijaan joutuvat toimimaan lyhyillä sykleillä vuosikvartaaleittain; tulosta täytyy näyttää 3 kk:n välein. Onko yritys joutunut hakeutumaan pörssiin saadakseen rahoitusta? Raha ei ole ilmaista; yritys sitoutuu maksamaan tuloksesta osinkoja kasvottomille osakkeenomistajille. Jääkö kakusta riittävästi jaettavaa niille, jotka tekevät työn? Siis Sinulle.

5. Ammattimainen johto. Yrityksellä täytyy olla vankka kokemus niin liiketoiminnan hallinnoinnista kuin verkostomarkkinoinnistakin.

Jos yrityksen perustajan tausta on pelkästään menestys verkostomarkkinoijana, ollaan vaarallisilla vesillä. Yltiöpositiivisuus ei takaa menestyvää bisnestä.

6. Logistiikan täytyy toimia vuorenvarmasti. 

Luotettava logistiikka tarkoittaa sekä tavaran toimitusta että palkkioiden maksamista ajallaan. Tarvitaan pettämättömät tietojärjestelmät.

7. Yrityksen täytyy olla vakavarainen ja vakiintunut. Kassavarannon tulee olla kunnossa.

Uusi verkostomarkkinointiyritys on aina riski. Useimmat yritykset kaatuvat viiden ensimmäisen vuoden aikana. Verkostomarkkinoinnissa yrityksen liikevaihto saattaa aluksi kasvaa räjähtäen, jopa kolminkertaistua vuoden aikana. Homma kaatuu, jos ei ole varautunut riittäviin varastoihin. Perustamisvaiheessa tarvitaan todellakin ihan törkeän paljon rahaa!

8. Palkkiojärjestelmän täytyy olla palkitseva. Ja yksinkertainen.

Palkkiojärjestelmän täytyy palkita nopeasti niitä, jotka haluavat pientä lisätuloa, mutta sen täytyy olla vetovoimainen myös huipputyypeille, jotka haluavat miljonääriksi. Vinkki: vertaa yritysten palkkioiden perustana olevia cv-arvoja. Jos et vielä tiedä, mitä tarkoittaa cv-arvo, et ole kypsä valitsemaan itsellesi sopivaa verkostomarkkinointiyritystä. Kysy!!

9. Palvelu ja jälleenmyyjätuki omalla kielellä, omalla alueella.

10. Kansainväliset markkinat

Ajattele: Voit saada bisneksen, jossa aurinko ei koskaan laske!! Yritystoimintasi pyörii ympäri vuorokauden, silloinkin kun sinä nukut! 

Varmaan arvaatkin, että minä olen löytänyt yrityksen, joka täyttää kaikki nuo kymmenen kohtaa. Jos haluat mukaan Forever-perheeseen, ota yhteyttä.

10 kohdan listan olen kirjoittanut muistiin eurooppalaisen verkostomarkkinointikouluttaja Michael Strachowitzin luennolla.